گام های تاریخ

اجتماعی - تاریخی

گام های تاریخ

اجتماعی - تاریخی

آیا مردم ایران وابستگی خود را به حکومت بریده اند؟ ( ۳ )

 


بخش اول این نوشته :

https://t.me/gozaresh1395/10948


بخش دوم :

https://t.me/gozaresh1395/10966 


۱- دین خویی 


الف - نقش روحانیت سنتی. 


تلاش می کند تا احکام قرآن و نیز روایات را بدون چون و چرا اجرا کند باضافه برداشت خودش که فتوا نام داده است. البته با اجرای احکام و روایان مربوط به ان هم در مناطق روستایی و هم در بازار نقش برجسته ای در رتق و فتق امور زندگی از تولد تا مرگ داشته است. 



این دین خویی در حالی که به حکومت جمهوری اسلامی فحش می دهیم باعث می شود: افزون بر عبادات شبانه روزی کمک های مالی به روحانیت سنتی هم داشته باشیم: روضه های خانگی هفتگی، ماهانه، شرکت در تعزیه های مذهبی، دعوت آخوند برای تعزیه های خانوادگی، برقراری سفره های نذر و نیاز، انواع دعاها، استخاره  … همه با پرداخت پول به این روحانیت همراه است. 


این که هر سال به تعداد امام زاده ها اضافه شده و مردم به استقبال آن می روند باعث خوشحالی مسئولان جمهوری اسلامی می شود چرا که آن را در جهت ادامه حاکمیت خود می بیینند. این در حالی است که ممکن است ضمن زیارت امام زاده چون نمی تواند بیشتر پول توی اطاقکش بیاندازد به جمهوری اسلامی فحش می دهد!!!


اینها خودش کمک به برقراری جمهوری اسلامی است. 


عبادات استیجاری که پول بدهیم به آخوند تا نماز، روزه ،،، برای عزیزان از دست رفته بخوانند نوعی دیگری از این کمک به روحانیت سنتی و ادامه حضور قدرتمند روانی جمهوری اسلامی در ذهنمان است. 


و همه این اعمال هیچ ربطی به دین ندارد بلکه این روحانیت سنتی است که این مراسم را در طی هزار سال با روایات ساخته است و ما را در درون این اوهام نگه داشته است. 


برای نمونه عبادات استیجاری از قرن پنجم هجری توسط روحانیت مد شده است. به این گزارش توجه کنید:



مرحوم آیت الله سید محسن حکیم در مستمسک العروه الوثقی فرموده : این مسئله اجماعی است . روایات متظافر و فراوان بر آن دلالت دارد از جمله روایت ابن سنان و صحیحه حفص که دلالت بر این دارد که از میت نمازها و روزه هایش قضا شود. (1)


https://qunoot.net/App/knows.quests.item.php?showid=749


 ابن سنان الخفاجی : 423 ــ 466 هـ / 1032 ــ 1073 م

https://imamhussain.org/h-encyclopedia/28246



گروه های ثروتمند جامعه نیز دو گونه مالیات می پردازند : 


مالیات به دولت اسلامی  و خمس و زکات و سهم امام و رد مظالم به روحانیت! حتا رهبران جمهوری اسلامی - هم خمینی و هم خامنه ای -  نگفتند زکات مالیات اسلامی است و باید به دولت اسلامی بپردازید. زیرا چه بهتر که مردم هم به دولت پول بدهند هم به روحانیت !


نمونه این خوانندگان هم وجوه شرعی می پردازند در حالی که از جمهوری اسلامی فراری هستند:


https://t.me/so2deh/987


حالا این یکی اعلام شده، آنهایی که اعلام نمی شود و یواشکی پرداخت می کنند شاید بیش از این ها باشد، به اینان باید گفت مذهبیون شرمگین!


مذهبی های شرمگین از عملکرد جمهوری اسلامی، همچنان به تقویت روحانیت که بنیان جمهوری اسلامی است، ادامه می دهند و در همان حال به جمهوری اسلامی فحش می دهند، این یک بام و دو هوا همان راز ماندگاری جمهوری اسلامی است.


البته پرداخت مالیات به دولت با اکراه و تقلب  و کم نشان دادن درآمد همراه است اما پرداخت وجوهات شرعی داوطلبانه است!!!


در حالی که بعضی ثروتمندان مخالف جمهوری اسلامی به نظر می رسند و در فحش دادن به آن در بین خودی ها پیشگام هستند، بدون ان که بخواهند با دادن مالیات به دولت و پرداخت وجوهات شرعی در واقع دوچندان به برقراری چنین حکومتی کمک می کنند بی آن که خواسته باشند!!



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.