گام های تاریخ

اجتماعی - تاریخی

گام های تاریخ

اجتماعی - تاریخی

شادباش نوروزی



سال ۱۳۹۴ را  با یاد دکتر محمد مصدق به پایان می بریم 


روز ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت ایران است که به همت دکتر محمد مصدق انجام شد


 شادباش نوروز ۱۳۹۵ را  با امید به آینده بهتر آغاز می کنیم تا نگوییم:


 « دریغ از پارسال »

انتخابات ( ۵ )

 


غضنفر و انتخابات!


غضنفر با یک کاسه ماست کنار دریا نشسته بود و ماست را به آب دریا می زد که دوغ درست کند!! 


یکی پرسید چه می کنی غضنفر؟ 


جواب داد دوغ درست می کنم!!


طرف گفت آخر با یک کاسه ماست یک دریا را نمی شود دوغ کرد،


پاسخ داد : می دانم که نمی شود، اما اگر بشود چه شود!!



در پایان سال ۹۴ روشنترین پیام نیمی از مردم ایران به حاکمیت ولایی منتشر شد : 


۱- از حدود ۸۰۰ نامزد برای مجلس خبرگان ، شورای نگهبان ولایی صلاحیت فقط ۱۶۰ نفر را تایید کرد یعنی ۲۰٪ . مجلسی که فقط ۸۰ عضو دارد. با این وجود دو تن از زبدگان ولایی رای نیاوردند. بطوری که آقای خامنه ای نبودن این دو تن را « خسارت » خواند: آقایان یزدی و مصباح! 


با چنان قلع و قمعی از نامزدان این مجلس، اگر شورای نگهبان صلاحیت همه را تایید می کرد، چه میشد؟


۲ - از حدود ۱۲۰۰۰ نامزد برای مجلس شورای ولایی، فقط ۴۰٪ توانستند از صافی شورای نگهبان بگذرند، بعنی حدود ۴۸۰۰ نفر. با این وجود تعداد کسانی که از صندوق های رای سر در آوردند از بین اصلاح طلبان ، اصولگرایان و مستقل ها تقریبن برابرند . اینجا را نگاه کنید: 



http://alef.ir/vdcefn8xzjh8xvi.b9bj.html?335871



 و در تهران هیچ اصولگرایی رای نباورد حتا پدر خانم مجتبی خامنه ای یعنی جناب حداد عادل. حالا حساب کنید که اگر مردم می توانستند به همه ی این ۱۲۰۰۰ نفر رای بدهند، چند نفر اصولگرا - سینه چاکان ولایت - می توانستند به مجلس راه یابند؟


۳- بر اساس آمار ناروشن وزارت کشور ۶۰٪ واجدین شرایط رای دادن در انتخابات شرکت کردند که ۱۰٪ آرای باطله بوده است. یعنی درواقع ۵۰٪ از مردم  رای داده اند. از این تعداد، عده ی زیادی باجبار رای داده اند مانند پاسداران و نیروهای انتظامی و دانشجویان و کارمندان که با مهر انتخابات برشناسنامه شان بتوانند موقعیت خود را حفظ کنند. 


این آمار درحالی است که بازی انتخابات از یک سال پیش شروع شد و حتا منتقدین و محبوسین بنام هم از مردم دعوت کردند تادرانتخابات شرکت کنند.


اگر این منتقدین زبان می بستند و از طرفدارانشان نمی خواستند تا در انتخابات شرکت کنند، چه می شد؟


و البته هنوز شورای نگهبان نتایج بدست آمده را تایید نکرده است. چه بویی به مشام می رسد؟


۴ - و نیمی از واجدین شرایط رای دادن هم عطای انتخابات حاکمیت ولایی را- از اصلاح طلب تا اصولگرا را -  به لقایش بخشیدند و شرکت نکردند!


با وجود این پیام های روشن، سخنان آقای خامنه ای در مورد رای نیاوردن سینه چاکان ولایت نشان می دهد:


چشمی را که نمی بیند، 


گوشی را که نمی شنود،


 و ذهنی که درک نمی کند . 


در پایان سال آرزو کنیم که : 


چشم هایمان خوب ببینند 

گوش هایمان  خوب بشنوند 


تا این سخن مولانا واقعیت یابد:



ای برادر تو همان اندیشه‌ای

ما بقی تو استخوان و ریشه‌ای


گر گلست اندیشهٔ ، تو گلشنی

ور بود خاری، تو هیمهٔ گلخنی




برویم چهارشنبه سوری مان را بر گزار کنیم و بخوانیم:


زردی من از تو 


سرخی تو از من 

انتخابات ( ۴ )


آشنایی با ذوب شدگان در حاکمیت ولایی!



بی شک همه ی دست اندرکاران و تصمیم گیرندکان کشور اگر پیرو ولایت فقیه نبودند، مصدر کار مهمی هم نمی شدند.


اما این پیروان به طیف های گوناگونی تقسیم می شوند. 


شیقته ترینشان همین مذوبان ولایت اند که بنام اصول گرایان تند رو می شناسیم که می خواهند دین اسلام-عربی هزار و چهارصد سال پیش را پیاده کنند.


اینجا با نحوه ی فکری دو تن از این آقایان آشنا می شوید. می بینید فکرشان و عملشان اگر مربوط به ۱۴۰۰ سال پیش نباشد، دست کم متعلق به زمان شاه سلطان حسین صفوی و علامه مجلسی است. 


این دو تن از نامزدان اصول گرایان اند که یکی رای نیاورد و دیگری آورد: 


۱ - آقای دکتر غلامعلی حداد عادل


استاد دانشگاه و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و البته پدر خانم مجتبی خامنه ای فرزند رهبر. برای  آگاهی بیشتر از مقامات و تحصیلات ایشان به اینجا مراجعه کنید:



https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%BA%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%84%DB%8C_%D8%AD%D8%AF%D8%A7%D8%AF_%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D9%84


ایشان نامزد اصول گرایان از تهران بودند و آنقدر به پیروزی خودشان اطمینان داشتند که پیش از انتخابات کوشیده بودند از کسانی که صلاحیتشان توسط شورای نگهبان تایید می شود، قول بگیرند که رای به ریاست ایشان در مجلس ولایی بدهند- البته بر حسب شایعات و بر حسب این زبانزد معروف « تا نباشد چیزکی ، مردم نگویند چیزها - 


از چنین شخصیت دانشگاهی - کاری به خویشاوندی سببی اش با رهبر نداریم !- معمولن انتظار است که برای تبلیغات انتخابی اش از حضور دانشگاهیان بهره گیرد. اما در تبلیغات انتخاباتی اش ببینید چه کسانی تجمع کرده اند:


http://www.irankhabar.ir/fa/doc/gallery/55242/2/%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%AE%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%AC%D9%85%D8%B9-%D8%A7%D8%B5%D9%88%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86


یا :

http://iranmehrnews.com/2016/02/24/%D9%87%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D9%84%D8%A7%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AD%D8%B6%D9%88/


کلاه مخملی ها یک طرف، حضرات ولایت فقیه آینده یک طرف!


چه ارتباط فکری - سنتی هست بین یک استاد دانشگاه، حضرات حجج اسلام و کلاه مخملی ها ؟



حالا برای این که ارتباط بالا روشن تر شود، گفته های یک اصول گرای دیگر را بخوانید که حتا صدای امام جمعه ارومیه را هم در آورده است.



نگاهی به سخنان حیرت انگیز یک نماینده مجلس



۲ - قاضی‌پور


مجلس‌نهم ویژگی‌های خاص فراوانی د‌اشت! د‌ر آن برخی نمایند‌گان مسئولان را تهد‌ید‌ به مرگ کرد‌ند‌، تهمت زد‌ند‌، خلاف منافع ملی و مرد‌م کار کرد‌ند‌. امروز ولی یک نمایند‌ه از همان جنس د‌ر میتینگ انتخاباتی خود‌ د‌ر حضور تعد‌اد‌ زیاد‌ی از مرد‌ان وزنان ارومیه سخنان سخیفی را به زبان آورد‌ه است که نوشتن آن مشکل وشنید‌ن آن تاسفبار است. 


  ترویج بی اخلاقی


ناد‌رقاضی‌پور،نمایند‌ه مرد‌م متد‌ین ارومیه د‌ر اقد‌امی ناشایست نه‌تنها به یک روحانی و نمایند‌ه‌مجلس اتهام های بی محتوایی زد‌ه‌است، بلکه به زنان و د‌ختران کشور نیز توهین ‌کرد‌ه است. قاضی پور د‌ر اد‌عایی سخیف از مراود‌ه‌خود‌ با قد‌رت‌ا... علیخانی‌، نمایند‌ه‌مرد‌م قزوین د‌ر مجلس هشتم می‌گوید‌.


 د‌ر این اظهارات که ما از انتشارقسمت‌هایی از آن شرم  د‌اریم، می‌گوید‌:


«من نمایند‌ه‌ ملتم نه نمایند‌ه‌ ۴ تا گرد‌ن کلفت. من نوکر مسئولین نیستم. کیف‌شان را حمل نمی‌کنم و تعریف‌شان نمی‌کنم. شما د‌ر د‌و ساعت به من ۲۰۰ هزار رای د‌اد‌ید‌. برای اینکه مرا ... کنید‌ تا به جان این مسئولان بیفتم. می‌گویند‌ یک روز پسر بچه‌ای را ختنه می‌کرد‌ند‌، د‌ختر بچه‌ای آن طرف د‌اشت گریه می‌کرد‌. گفتند‌ تو چرا گریه می‌کنی؟ گفت: […]!


  فحاشی


وی د‌ر اد‌امه با توهین به نامزد‌هایی که برای انتخابات اعلام حضور کرد‌ه‌بود‌ند‌ می‌گوید‌:«مملکت را به آسانی به د‌ست نیاورد‌ه‌ایم که هر روباه و بچه و کره الاغی را بفرستیم آنجا. مجلس جای کره الاغ نیست! … مجلس جای زنان نیست؛ جای مرد‌ان است. بفرستید‌ سرشان بلا بیاورند‌ تا آبرویتان برود‌!؟


  اد‌عای رکیک


قاضی پور د‌ر اظهاراتی شنیع و خلاف شرع و عرف می‌گوید‌:« شیخ قد‌رت ا... علیخانی نمایند‌ه قزوین بود‌، قزوینی است،  د‌ر مجلس همه از او می‌ترسند‌ به یکی از نمایند‌ه‌های همشهری ما که قد‌ کوتاهی هم د‌اشت گفته بود‌ بیا ببرمت یک شب مهمان من باش. 


یک روز رفته بود‌م جایی، گفتم شیخ کجاست؟ گفتند‌ د‌ستشویی، من هم رفتم د‌ستشویی، د‌ید‌م همه جا را شسته و د‌ستمال کاغذی گذاشته چون وسواس د‌ارد‌، خم شد‌ وضو بگیرد‌ که […] بعد‌ غش کرد‌ افتاد‌ روی زمین، د‌ر را باز کرد‌م د‌ید‌م ۲۰ نفر به خاطر سر و صد‌ای ما پشت د‌ر آمد‌ه اند‌. 


گفتم حاج آقا کمین زد‌ه بود‌ کمین خورد‌!


یک هفته به مجلس نیامد‌. بعد‌ از یک هفته که مرا د‌ید‌ سر و صد‌ا کرد‌ و نمایند‌گان د‌ورش جمع شد‌ند‌. پهلویش را باز کرد‌ گفت بیایید‌ ببینید‌ این فلان فلان شد‌ه چه بلایی سر من آورد‌ه است! ببینید‌ کبود‌ شد‌ه است.


 گفتم حاج آقا آن جای د‌یگرت را هم نشان بد‌ه! مجلس جای سوسول بازی نیست! به مجلس مرد‌ بفرستید‌؛ حد‌اقل کاری هم نکند‌ آن یکی کار را بتواند‌ بکند‌! 


  مبلغ پان ترکیسم


وی د‌ر اد‌امه با بیان سخنانی که پان‌ترکیست‌های افراطی به آن معتقد‌ند‌،افزود‌:«ارومیه اول شر و آخر خیر است. خط مقد‌م است. من نه، ولی مجلس را د‌ست بچه‌ها ند‌هید‌! د‌ست سوسول ند‌هید‌! د‌ست کسی که نمی‌تواند‌ خود‌ش را نگه د‌ارد‌ ند‌هید‌! من لهجه د‌ارم و به لهجه‌ام هم افتخار می‌کنم. آنهایی که فارسی حرف می‌زنند‌ چه […] ای خورد‌ه‌اند‌ تا به حال؟»


  اعتراض تشکل زنان و امام جمعه 


جمعیت زنان ایران اسلامی، شاخه‌ ارومیه، د‌ر واکنش به این سخنان بیانیه‌ای صاد‌ر کرد‌ و همچنین حجت الاسلام سید‌مهد‌ی قریشی، امام ‌جمعه‌ ارومیه د‌ر خطبه‌های نماز جمعه به این اظهارات واکنش نشان د‌اد‌ه و گفته:


«گلایه‌ای از طرف خود‌م و ملت د‌ارم از کسانی که خود‌ را کاند‌ید‌ا معرفی کرد‌ند‌ و بی‌اد‌بی و بی‌تربیتی را د‌ر سخنان‌شان نهاد‌ینه کرد‌ند‌. با عرض معذرت، این جایگاه، جایگاه مقد‌سی است ولی باید‌ حقایق و واقعیت‌ها را عرض کنم. این روش خد‌اپسند‌انه و صحیحی نیست. حتی بعضی از واقعیات هست ولی انسان نباید‌ به زبان آورد‌. توهین و بی‌تربیتی شایسته یک جامعه‌ اسلامی نیست».


  تکذیب قاضی پور


این فرد‌ د‌ر گفت‌وگو با خبرنگارا«قانون» اظهارات را تکذیب می‌کند‌ ولی  قاضی‌پور با این حجم سخنان توهین آمیز و خلاف شرع هم نمایند‌ه مجلس نهم بود‌ه و هم د‌ر این د‌وره برای نمایند‌گی رای آورد‌ه‌است.


 این اقد‌امات که فیلم آن هم موجود‌ است، و این نمایند‌ه‌نمی‌تواند‌ به راحتی از زیر بار آن شانه‌خالی کند‌، هم باید‌ د‌ر شورای‌نظارت برنمایند‌گان که د‌ر این د‌وره از مجلس بسیار ضعیف عمل‌کرد‌ بررسی شود‌ و هم شورای‌محترم نگهبان د‌رباره تایید‌ چنین فرد‌ی به مرد‌م پاسخگو باشد‌.


چرا که بیانات،اقد‌امات و تفکرات این فرد‌ نه تنها د‌ر شأن‌یک نمایند‌ه‌مجلس نیست، بلکه اگر یک فرد‌ عاد‌ی نیز این اقد‌امات را انجام د‌هد‌، تحت تعقیب قضایی قرار گرفته ومجازات می‌شود‌.امید‌واریم د‌ر هنگام بررسی اعتبارنامه قاضی‌پور چنین رفتارهایی از چشم ها د‌ور نماند‌.


http://www.ghanoondaily.ir/News/73447


فکر می کنید اگر کلاه مخملی های آقای حداد عادل برای ایشان تبلیغات می کردند سخنان مودبانه تری می گفتند؟ یا می توانستند ادعاهای رکیک تری بکنند؟


فرهنگ ذوب شدگی در ولایت نتیجه اش یکسان است؛ چه تحصیل کرده باشی چه کلاه مخملی. چه فارس باشی چه ترک.



انتخابات ( ۳ )


آلزایمر ولایی

 

تفهیم هنر چند کنی بی هنران را؟

چون کله طاسی است براو آب نماند


رهبر انقلاب اسلامی سپس به تبیین «الزامات رقابت سالم در انتخابات» پرداختند و گفتند: مهمترین شرط یک رقابت سالم، شرکت همه واجدان شرایط رأی دادن و حتی آن کسانی است که نسبت به نظام مسئله دارند. 


حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: ممکن است افرادی نسبت به نظام مسئله داشته باشند اما این افراد قاعدتاً نسبت به امنیت، پیشرفت و عزت کشور مسئله ای ندارند و بر همین اساس اگر خواهان استمرار امنیت ملی، افزایش عزت ملی و تضمین پیشرفت و حرکت رو به رشد کشور هستند، باید در انتخابات شرکت کنند.


حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: در هیچ جای دنیا، افرادی را که اصل نظام آن کشور را قبول ندارند، به مراکز تصمیم گیری راه نمی دهند و حتی در کشوری همچون امریکا که خود را نماد آزادی معرفی می کند

 

http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=contentShow&id=14054


برای اطلاع خودمان  - ایشان تصمیم گرفته اند ندانند تا نگویند !!!-  خبر زیر از خبرگزاری « خانه ملت »  - به کام رهبر - را  بخوانید:

 

خانه ی ملت 

خبرگزاری مجلس شورای اسلامی 

تظاهرات مخالفان سلطنت در مقابل پارلمان انگلستان

 سرویس سیاسی


**مخالفان نظام سلطنتی در انگستان با حضور برخی از نمایندگان مجلس عوام، با انجام تظاهرات مقابل پارلمان این کشور، به هزینه‌های کاخ سلطنتی باکینگهام و ملکه این کشور اعتراض کردند.


چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۰۷


به گزارش خانه ملت به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، مخالفان نظام سلطنتی و ملکه انگلیس، با تظاهرات مقابل پارلمان این کشور، خانواده سلطنتی را به هدر دادن میلیون ها دلار از پول پرداخت کنندگان مالیات متهم کردند.


در ادامه این گزارش آمده است: در این اجتماع اعتراض آمیز که برخی از نمایندگان مجلس عوام نیز حضور داشتند، معترضین خواستار محدود کردن و نظارت بر هزینه های کاخ سلطنتی باکینگهام شدند و خواستار آن شدند که ملکه انگلستان در فهرست حقوق بگیران قرار داده شود.


کاخ سلطنتی باکینگهام اعلام کرده بود هزینه خانواده سلطنتی بریتانیا در سال گذشته نزدیک به ۶۰ میلیون دلار بوده است.

هزینه های کاخ سلطنتی در حالی اعلام می شود که  بریتانیا با کاهش عمیق هزینه های عمومی روبرو شده است و دولت ائتلافی جدید در جستجوی راهی برای کاستن از کسر بودجه بی سابقه است.

 

http://www.icana.ir/Fa/News/84383

 

 حالا شما بگویید -  ایشان نه -  نمایندگان مجلس عوام انگلیس در بقالی بوده اند یا در مرکز تصمیم گیری؟