گام های تاریخ

اجتماعی - تاریخی

گام های تاریخ

اجتماعی - تاریخی

به کدام سو؟


  گذشته یا آینده؟ 

در سایتی بنام « دانشجو »‌  نامه ای از آقای هادی خرسندی به رضا پهلوی منتشر شده که در زیر می خوانید. اما این نامه در سایت « اصغر آقا » ی آقای خرسندی نیست، هر چه هم  در گوگل گشتم  پیدا نکردم،  مگر در همان سایت که معلوم نیست این نامه را از کجا آورده است. اصل نامه در این جا منتشر شده : 

http://daneshjuonline.com/%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%D8%B3%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%B7%D9%86%D8%B2%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%B1%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AC%D9%88/ 

بهر صورت کسی که باید تایید کند این نامه از او هست یا نه ، شخص آقای هادی خرسندی است. این هم نشانی سایت ایشان. هر کس می خواهد درستی یا نادرستی این نامه را بداند می تواند سرراست با ایشان تماس بگیرد و داستان را بپرسد:

http://www.asgharagha.com/ 

نگارنده گرچه به اصل نامه مشکوک است، اما مطالبی دارد که مطرح کردتش بد نیست، البته با نظری، که در پایان نامه آورده می شود: 


«  پاسخ هنرمند هادی خرسندی به رضا پهلوی:،

پسر را بجاى پدر نباید محاکمه کرد

پاسخی منطقی به آقاى رضا پهلوى توسط استاد هادی خرسندی 

اما تاسفباره که آقاى رضا پهلوى از یکسو ادعا میکند که طرفدار آزادى است, و از سوى دیگر, در همین مصاحبه بدون هیچ سند سیاسى و منطقى میشود که همه جوانان برخلاف والدینشان با توجه به مطالعه و بدون تعصب اینک همگان طرفدار شاه فقید و او هستند! 

ولى در ادامه آب پاکى را خیلى آشکارا روى دست همه طرفداران فریب خورده اش میریزد! او در همین مصاحبه با آیت الله بى بى سى چنین میگوید : در زمان حکومت پدرم رژیم پهلوى آزادى بسیار زیاد وجود داشت ، زن و مرد با هم کاملا برابر بودندووو!!! خب جناب پهلوى اگر بقول شما برابرى زن و مرد وجود داشت وشماهم ظاهرا خیلى طرفدار این برابرى هستید، پس چرا خواهر بزرگ شما شهناز جانشین شاه پدرتان نیست و حق ندارد باشد؟!! آیا بزعم شما و خاندان مدرن و متمدن پهلوى برابرى زن و مرد اینست؟ راستى اگر انقلاب نمیشد و شما روزى پادشاه میشدید دخترتان حق داشت طبق سنت برابریخواهانه خودتان و پدر ارجمندتان بر تخت قدرت تکیه دهد؟ دیگر اینکه ،اگر آزادى سیاسى وجود داشت چرا زندانهاى ایران پر از زندانى سیاسى بود؟ چرا خبرنگار کریم پور شیرازى را عمه خانم ،اشرف پهلوى او را با نفت به آنش کشید و کشت؟ چند کتاب مارکسیستى یا جمهوریخواهى در زمان رژیم پهلوى مجوز انتشار گرفت؟ ایا میتوانید فقط یک نمونه نام ببرید؟ چرا روشنفکران بزرگى همانند بیژن جزنى را ساواک در زندان اوبن بدستور پدر جان ترور کرد؟ چرا اصلا ساواک وجود داشت؟ اگر آزادى سیاسى در زمان پدر شما وجود داشت چرا همه احزاب را شخصا پدر شما آقاى محمد رضا شاه ممنوعه اعلام کرد و گفت هیچ حزب دیگرى حتى درباریهاى طرفدار ایران نوین،از جمله نهیت وزیر وقت اقاى امیرعباس هویدا نمیتواند فعالیت کند و همه احزاب و سازمانها و اتحادیه ها را ممنوع کرده بود؟ من در حیرتم آیا واقعا این تعریف شما از آزادىیست ؟! آقاى رضا پهلوى من شخصا آرزو میکردم بعداز چهل سال زندگى کردن شما در اروپا حداقل یکبار در انتقاد از پدرتان حرفى میزدید و اعتماد افرادى مانند مرا کمى به شما جلب میکرد ولى با این دو مصاحبه اخیرتان میبینم که اینگونه نبوده و نیست .اى کاش زمانیکه در مصاحبه قبلى با این خبرگزارى آیت الله بى بى سى انجام دادید ضمن انتقاد درستى که شما به چپاولگران دژخیم جمهورى اسلامى کردید درباره خاندان و خانواده خودتان هم بخاطر میلیارد ها دلارى و جواهرى که از ثروت دسترنج زحمتکشان ابران به غارت بردید و تا حدى که عمه محترمتان خانم اشرف پهلوى با نیمى از آن غارتها توانست یک جزیره کامل بخرد و در ان به تبهکارى هایش از جمله قاچاق بین المللى مواد مخدر ادامه دهد، یک ذره هم از آنهمه چپاول خانواده خودتان انتقاد میکردید.! شما جورى از غارت مردم حرف میزنید که گویا اطلاع ندارید که پدر بزرگوار شما جناب محمدرضا شاه ٥٢ سال پیش کل هزینه درست کردن و براه انداختن متروزیر زمینى سوئد را بخاطر عیش و عشرت پرستى اش به ملکه سوئد هدیه کرد در حالیکه بطور نمونه شاعر ارجمند ایران و پدر شعر نو زنده یاد نیمایوشیج براى ملاقات بستگانش در منزل خانوادگیش بدلیل ساخته نبودن یک جاده حتى خاکى از شهر به روستاى یوشیج و فقط بخاطر ابنکه یک قاطر و الاق وسیله رفت و امد مردم آن روستاها بود و نتیجه اش سینه پهلو و آنفلانزاى شدید گرفتن نیما عزیزمان پدر شعر نوین جان بجانان داد.! جناب پهلوى ، کشته شدن سه تن از دانشجویان ارزشمند ایران را بدستور پدر آزادیخواه و متمدنتان در روز ١٦ آذر با گلوله هاى ساواک را هم جزو پرونده درخشان آزادیخواهى پدر ارجمندتان میگذارید؟ اسناد منتشر شده سازمان سیا امریکا چى ؟ جزو کارنامه درخشان پهلوى و بیسوادى مخالفین پدر ارجمندتان میگذارید؟ خوب شد بالاخره دم خروس با این آشکارى از زیر عبا بیرون زد 

واقعا براى ملتمان متاسفم که حتى یکنفر نتوانست جسورانه بیانگر حقایق تاریخ ما باشد

++++++++++++++

نه شاه میخایم ، نه ، رهبر

نه ، بد میخایم ، نه، بدتر

استقلال، ازادی، جمهوری، جمهوری ، جمهوری »

===============

نویسنده فراموش کرده که از مصدق بنویسد و کودتای ۲۸ مرداد با همراهی کامل روحانیت! 

نویسنده می توانست بجای تاسف برای ملت، چنین بنویسد : 

تاریخ نشان داده ، آنهایی موفق بوده اند که رو به آینده داشته اند نه به گذشته. در گذشته ی ما  دو عامل اساسی باعث عقب ماندگی بوده اند : 

الف - حاکمیت استبدادی شاهنشاهی : که همیشه هر نوع  فکر تازه ای را که یکه تازی اش را محدود کند، سرکوب می کرد حتا اگر این فکر تازه در طولانی مدت برایش مفید بوده باشد. نمونه هایش بسیارند یکی قائم مقام فراهانی و دیگری امیرکبیر و این آخری جناب دکتر محمد مصدق !


ب - روحانیت،  که همیشه مخالف تجدد و نو آوری بوده است زیرا بقول سیدعلی یزدی - پدر سید ضیاءالدین طباطبایی نخست وزیر زمان احمد شاه - خطاب به میرزا حسن خان رشدیه که اولین دبستان به سبک جدید را باز کرد گفت : اگر بچه های به این کوچکی این مطالب  بزرگ  را بدانند، فردا ازما حرف شنوی نخواهند داشت . به همین دلیل مدرسه رشدیه را در تبریزآتش زد! ( کتاب سوانح عمر. زندگی نامه میرزا حسن رشدیه  ص ۳۳ )

 سال های اول مشروطیت که مصادف با جنگ جهانی اول و بهم ریختگی کشوربود و هر خانی برای خودش پرچمی بلند کرده بود، همه از این بهم ریختگی بشدت ناراحت بودند، برای ایجاد نظم ، به فرامین « دستور می دهم » رضا ، که رضا شاه بعدی است . تن دادند. 

این تن دادن، به آنجا رسید که قانون مشروطیت فراموش شد و به دوران استبداد شاهنشاهی باز گشتیم. 

اما حکومت شاهنشاهی پهلوی نیز- با همه خدماتش -  نتوانست خواست بنیادی جامعه ما را که در مشروطیت شکل گرفته بود، یعنی دموکراسی ، برآورده کند و تا آنجا پیش رفت که همدست امریکا درآمد تا دکتر مصدق را با همراهی روحانیون تراز اول سرنگون کند و زخمی عمیق برجای گذاشت. 

این زخم باضافه زخم های پیشین، گروه های چریکی مختلف - از اسلامی گرفته تا مارکسیستی - را بوجود آورد. در جریان حکومت محمد رضا شاه - با این که زندگی چندان مشکل نبود - اما نارضایتی هر روز افزون ترمی شد. با توجه به تبلیغات بسیاری که در مورد حکومت عدل اسلامی هم توسط روشنفکران مذهبی -  دروغ نمی گفتند اما توهم داشتند - و توسط روحانیت انجام شده بود، مردم فکر کردند اگر به ۱۴۰۰ سال پیش برگردند، شاید یک حکومت دموکراسی نصیبشان شود!! و البته امریکا هم که از بالارفتن قیمت نفت توسط ایران ناراحت بود، به این جریان دامن زد. 

اما می بینیم که این برگشت به ۱۴۰۰ پیش چه فاجعه ای آفرید بطوری که همه می گویند « خدا پدر کفن دزد قبلی را بیامرزد » که اگر کفن می دزدید، چوب به ماتحت مرده نمی کرد!!

به قول و قرارها، اعلامیه ها، گفته ها اعتماد نکنیم: 

آقای خمینی هم می خواست اب و برق را مجانی کند، و با درآمد اوقاف کشور را آباد کند، می بینیم که چه از کار درآمد. 

اعتماد به تاریخ و تجربه های تلخ گذشته تنها راه است که نشان می دهد: 

به همین دلیل اگر به گذشته هر کدام برگردیم - شاهنشاهی یا مذهبی از هر نوعش - ، در واقع عقب گرد کرده ایم. تنها راه رهایی برای نجات از دست استبداد شاهتشاهی  و تحجر روحانیت، ایجاد یک حکومت دموکراسی است. 

گفتن جمهوری کافی نیست! خیلی کشورها جمهوری هستند، اما دموکراسی ندارند مانند روسیه، مصر، سوریه، پاکستان، …. 

بنابراین مواظب « جمهوری گویان » باشیم!  

البته حکومت جمهوری  وسیله ایست برای دموکراسی اما خودش به معنای دموکراسی نیست!


این حرف ها بجای « واقعا برای ملتمان متاسفم  » شاید کارگرتر باشد!

تلاش به گمراه کردن مردم!


حزب اعتماد ملی: نظام باید پالایش شود


حزب اعتماد ملی، به رهبری مهدی کروبی، در بیانیه‌ای خواهان "پالایش و درمان" جمهوری اسلامی شده و گفته است مسئولان "ناپاک و نالایق" باید کنار گذاشته شوند.

در بیانیه این حزب آمده است: "صاحبان قدرت، از صدر تا ذیل، باید بدانند که مسئولیت ایجاد شرایط موجود کشور بر عهده آنها است و همگی باید پاسخگو باشند."

حزب اعتماد ملی گفته است باید "ساختارهای سیاسی معیوب مثل نظام انتخاباتی اصلاح شوند، ساختارهای اقتصادی بسترساز اختلاس ها، اصلاح شوند. ساختارهای فرهنگی مشکل‌زا اصلاح گردند".

http://www.bbc.com/persian/iran-42580205

تا این قانون اساسی هست، تا این اختیارات بی حد و حصر شورای نگهیان برای تفسیر قانون هست، تا این اختیارات رهبری هست، هر چه اصلاح شود، به گندآب ریخته می شود. مثل این است که گل های رز را توی توالت بریزید!


این هم اصل ۱۱۰ قانون اساسی و اختیارات ولی مطلقه فقیه :

http://hamshahrionline.ir/details/139340


این اختیارات به هر کس داده شود، همین می شود که هست!

وقتی آقای زیبا کلام و عینک خوشبینی را برداشته است و می گوید اگر رفراندم انجام شود، بیش از ۷۰٪ به جمهوری اسلامی « نه» می گویند ، مطرح کردن اصلاح قانون انتخابات، عوض شدن مسئولین کشور،و…. برای کشاندن اعتراضات مردم به گمراهی است. 



رفراندم نیابتی!!



ولایت مطلقه کبیردنیا, رفراندم برگزار می کند!


بجای جمهوری ولایی صدای امریکا - نیابتن -  رفراندم گذاشته است  با این سه گزینه :


۱ - معترضان خواستار سرنگونی جمهوری اسلامی هستند ؟        موافق ۸۶٪

۲ - معترضان خواستار تغییر دولت روحانی هستند ؟                  موافق ۳٪

۳ - معترضان به دنبال اصلاحات در نظام هستند ؟                      موافق ۱۱٪

https://ir.voanews.com/a/4186432.html 


اما معلوم نیست چرا نپرسیده است چه حکومتی می خواهید؟ 


۱ - دموکراسی ؟

۲ - حکومت ملی ؟ 

۳ - امریکایی خالص؟

۴- عربی مدل امریکایی؟ 

۵- شاهنشاهی رضا شاهی؟

۶- شاهنشاهی مدل انگلیسی ؟


جمهوری ولایی کمی فکر کند ببیند چرا دولت امریکا بجای او رفراندم گذاشته است؟ 

اگر کار رفراندمش بجاهای باریک بکشد، برای حاکمیتی که : 


۱ - بیشتر مردمش از او بیزارند 


۲- هیچ کشوری هم پشتیبانش نیست : 


روسیه؟ ترجیح می دهد دنبال منافع خودش باشد، فعلن هم توی اکراین و سوریه پایش گیر است.

سوریه؟ فعلن هنوز از جیب جمهوری ولایی می خورد،

حزب اله لبنان؟ کافیست عربستان کلی پول توی جیبش بگذارد، 

یمنی ها؟ خودشان به بدبختی خودشان گرفتارند،

ترکیه؟ تر جیح می دهد تبریز مال اون باشد،

عراق ؟ ترجیح می دهد خوزستان را صاحب شود،

پاکستان؟ چرا بلوچستان را نخواهد،

ترکمنستان؟ خودش یک پا حکومت سکولار است و مذهبی ها را کنار گذاشته است،

افغانستان؟ خودش به شر طالبان و داعش گرفتار است، و این وسط ممکن است مدعی خراسان بزرگ هم بشود!!


آخر معلوم نیست این حکومت جمهوری ولایی به کجا پشتش بند است که این گونه در برابر خواست های مردم سرسختی می کند و با باتوم، چاقو، ماشین و تفنگ بجان مردمش می افتد!

یک کم فکر کنید آقایان ولایت مطلقه فقیه باور به جیب هایتان، نه باور به دینتان، نه باور به ملت!

اگر به زور به زیر کشیده شوید، از آخوند نشانی نمی ماند!


مگر این که دولت امریکا - مانند کودتای علیه دکتر مصدق - با آخوندها ساخت و پاخت کرده باشد!

نکند با خودتان ساخت و پاخت دارد که به عرب ها اسلحه بیشتری بفروشد؟ به همین جهت هم در رفراندمش نپرسیده چه حکومتی می خواهید!!


از ما گفتن ، از ولایت مطلقه فقیه هم نشنیدن!! طبق معمول!



قطع اینترنت

نکته مهم درصورت قطع اینترنت


درصورت قطع کردن اینترنت می توانید از برنامه firechat استفاده کنید که نیازی به اینترنت ندارد که با وای فای می توانید با دیگران چت کنید ، در هنگ کنگ هم وقتی دولت اینترنت را قطع کرد مردم از این برنامه استفاده کردند.


استفاده از این نرم افزار خیلی ساده است ، اول برنامه firechat را نصب کنید ، در قسمت اولیه برای ثبت نام داخل برنامه به اینترنت نیاز است ولی مراحل بعدی فقط با وای فای و بلوتوث گوشی کار میکند ، در مرحله اول با یک آی دی وارد برنامه میشوید، بعد از ساختن اکانت اگر وارد ستینگ برنامه شوید (عکس یه مهره است) گزینه آخرش نوشته Nearby روی اون کلیک کنید، پیغام میدهد که میخواهد وای فای و بلوتوث گوشی را روشن کند و وقتی گزینه enable را بزنید شما میتوانید با همه افراد آشنا چت کنید فقط یادتان باشد روی گزینه everyone کلیک کنید تا بقیه هم بتوانند پیغام شما را بخوانند. 


گزینه دیگری هم دارد که در همان صفحه اصلی شکل # دارد که داخل این قسمت هم با زدن گزینه + میتوان یک گروه مثلا به نام "ایران" باز کنید که در این صورت دیگران میتوانند در گروه شما عضو شده و با هم دیگر چت کنید.

قطع اینترنت


نکته مهم درصورت قطع اینترنت