گام های تاریخ

اجتماعی - تاریخی

گام های تاریخ

اجتماعی - تاریخی

زیبا کلام : مردی خود فریب !



آقای زیبا کلام نامه ی گلایه آمیزی به رئیس قوه اجرایی نوشته است که خلاصه آن این است : 


۱ - شخصاً البته از جنابعالی انتظار آوردن وزیر زن به کابینه‌تان را نداشتم….

اما این انتظار را داشتم که به‌اجبار چادر بر سر استادیار ارجمند سرکار خانم دکتر لعیا جنیدی ننمایید



۲ - از شما انتظار نداشتم وزیر اهل سنت به کابینه‌تان بیاورید؛ می‌دانستم غیرممکن است..

اما این انتظار را داشتم که دست‌کم مولوی عبدالحمید را در مراسم تحلیفتان می‌دیدم.


۳ - انتظار نداشتم و ندارم که شما اقدام به رفع حصر بنمایید چون می‌دانم دست شما نیست؛ 

اما این انتظار را داشتم که احساس کنم شما هم مخالف حصر هستید و دست‌کم از منظر یک حقوقدان نمی‌توانید به روی آن صحه بگذارید. - 


جناب روحانی عزیز، حقیقتش را بخواهید بعضی وقت‌ها دچار تردید می‌شوم که آیا این مسائل واقعاً برای شما آن‌گونه که من تصور می‌نمایم مطرح هستند و یا آنکه من در دنیای اوهام، رؤیاها، آرزوها و خیالاتم از شما یک شخصیت دیگری برای خودم ساخته‌ام؟ شک می‌کنم که آیا شما واقعاً به برابری میان زن و مرد، وجود زن‌ها، کردها یا اهل سنت در کابینه‌تان و غیرقانونی بودن حصر باور دارید و می‌خواهید علیه همه این بی‌عدالتی‌ها بایستید اما «دستانتان بسته است»؟


بگذریم قصدم از نگارش این نامه آن بود که در خصوص موضوع مهم انتخاب استانداران متعرض شوم.


جنابعالی صد مرتبه بهتر از بنده می‌دانید که وجود یک استاندار مدیر، توانمند، باسواد که نه تسلیم نمایندگان و منافع آن‌ها شود و نه در مقابل سایر مراکز قدرت سر خم کند، چگونه می‌تواند یک استان را تکان داده و زیرورو نماید. نگذارید لااقل استانداران و به تبع آنان خیل گسترده‌ای از مدیران و مسئولین استان در دست کسانی قرار بگیرد که عمده هنرشان معاملات سیاسی و اقتصادی و تلاش در جهت تأمین منافع مراکز قدرت باشد.


http://news.gooya.com/2017/08/post-6803.php 


استادی که علوم سیاسی درس می دهد

استادی که در درون هیات حاکمه حضور دارد 

استادی که چهل سال ناظر بر سیستم حاکمیت است 


الف - هنوز این حرف آقای خامنه ای - ولایت مطلقه فقیه  - را  باور نکرده است که : 


  • انتخابات برای رئیس قوه اجرایی است  » نقل به معنی 


ب - هنوز اصل ۱۱۰ قانون اساسی را باور نکرده است که سیاست های کلی نظام توسط شخص ولی مطلقه فقیه تدوین و باید توسط دولت - قوه اجرایی - اجرا شود 


پ - هنوز نمی داند - یا نمی خواهد بفهمد - که هیچ وزیری بی اجازه ولایت مطلقه فقیه نمی تواند در کابینه حضور داشته باشد زیرا وزرا باید سیاست های کلی نظام را پیاده کنند نه سلیقه رئیس جمهور را!


هنوز این استاد تقاضا می کند که استاندارانی انتخاب کند که تسلیم مراکز قدرت مطلقه نشوند. این حرف مضحک تر از این است که بتواند توسط رئیس جمهور شنیده شود. 


وقتی رئیس جمهور فقط یک تدارک چی و مجری  سیاست های مراکز قدرت و باندهای آن است است چگونه استاندارانش می توانند بجز این باشند؟ 


استاد علوم  سیاسی دانشگاه تهران که پس از چهل سال در اوهام است و بر اساس اوهامش مردم را به پای صندوق های رای دعوت می کند ببینید چه به دانشجویانش درس می دهد. 


استاد علوم سیاسی که این باشد وای بحال دانشجویانش. 


مردی که خود را فریب می دهد چرا مردم را فریب ندهد؟

نظرات 3 + ارسال نظر

سلام ...

با داستان بلوا در سالن غذا خوری منتظر شما هستم بسیار ممنونم...

سلام ، آنچه که از هانری کربن نقل وثبت است ومی خوانیم اینست که ( همان طور که ظاهر نبوت باید در شخصی به خاتمیت برسد و آن شخص محمد است، باطن آن که ولایت است، نیز باید با تجلی در شخصی زمینی به خاتمیت برسد. این شخص علی است، که نزدیک ترین قرابت معنوی را به محمد دارد. ) اشاره او که یک فرانسوی فیلسوف واسلام شناس ودر ضمن ایران شناسی که دقیقا ازآیین شیعه اطلاع کاملی دارد که حتی در مورد مذهب او اعتقاد چندان روشنی در هنگام مرگ نمی بینیم چرا که گروهی او را کاتولیک وگروهی او را پروتستان والبته بسیاری او را یک شیعه می شناختند ونظرات بسیار جامعی در باب شیعه دارد که نمونه بارز انرا نوشتم ، حال باید دید چرا بعد از وفات پیامبر اکرم (ص) این امر صورت نگرفت این نکته مهم است که در فرهنگ عرب ریش سفیدان مراتب بسیار بالای دارد وسن حائز اهمیت است زمانی که پیامبر وفات کرد سن علی ابن ابی طالب (ع) حدود سی سه سال داشت در حالیکه ابوبکر هفتاد ساله بود این خود رکن بسیار قابل اهمیت در انتخاب ابوبکر بعد از وفات پیامبر بود واهل سنت بر این ادعا هستند که پیامبر خلافت تعیین نکرد بلکه برادر تعیین کرد اولین سوال برای من اینست چرا در حالی که ابوبکر وعمر وعثمان وبسیاری در غدیر بودند . دست علی ابن ابی طالب (ع) را برای برادری بلند کرد (البته به زعم تصور اهل سنت) ایا این خود دلیلی نیست بر اینکه علی ابن ابی طالب (ع) از دیدگاه پیامبر بهترین کسی است که می تواند ادامه راه او باشد . واین باعث شد . بیست پنج سال علی از خلافت دور بماند ودیگر از اسلام و شریعت پیامبر جز سرمایه داری وجاهلیت عرب چیزی باقی نماند. زیاد دور نشویم این بدعت را هم ما در ایران بعد از انقلاب می بینیم که چطور یکی از افتخارات شورای عرب که همان ریش سفیدان سن وسال بالا هست در فرهنگ ما رسوخ پیدا کرده ، وقتی در عکس های ریش سفیدان فعلی شورای نگهبان و خبرگان نگاه می کنیم می بینیم به عنوان یک فرهنگ جا افتاده عرب هم می تواند تبعات ناهمگونی برای یک جامعه ایرانی رو به جلو داشته باشد !!! لطفا اندکی تفکر ....

علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را. که به ماسوا فکندی همه سایه‌ی هما را ... عید سعید غدیر بر شما مبارک...

[گل]

سلام، ۱ - یادتان باشد که نظر گذاشتن باید در مورد مطالب وبلاگ باشد. اگر هم نداری ندارید مجبور نیستید چیزی بنویسید که هیچ ربطی به مطلب وبلاگ ندارد. ۲ - می گویند هر کس را باید از معرفش شناخت. به بانک هم که می روید برای وام باید معرف معتبری داشته باشید. حالا معرف علی و محمد و غیره چه کسانی هستند؟ همین ها که در طول ۴۰سال واقعیتشان را روشن کرده اند.

سلام....

عید سعید قربان بر شما وخانواده گرامی شما مبارک.............

[گل]

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.