گام های تاریخ

اجتماعی - تاریخی

گام های تاریخ

اجتماعی - تاریخی

آخوند، آخوند است!


برتولت برشت، نمایشنامه ای دارد بنام « آدم، آدم است » که بنیانش بر دگرگونی دیدگاه انسان نسبت به زندگی است که بتواند خود را با  شرایط گوناگون همساز کند!

حالا آقای « هالو » می خواهد با کشاندن آخوندها به گفتگو، شاید راهی پیدا کند که این آقایان بقول آقای هالو بتوانند احکام دینی را بروز کنند!

مهمان این هفته آیت الله معصومی تهرانی بود!نکاتی که ایشان مطرح کرد :


۱- دین برای  هدایت مردم بود نه برای حکومت بر مردم . انان که دین را وسیله حکومت قرار داده اند، کارشان خراب کردن دین است. اما به این پرسش جواب نداد که پیامبر پس از پیروزی امر ونهی می کرد اسمش چه بود؟ ایشان گفت که آن پیامبر مانند یک خان بود و مدیریت بود! یعنی‌:

 ایشان نمی فهمد که کار  خان یا مدیریت یا امر و نهی کردن همان حکومت کردن است هر چند در مقیاس کوچک! 


۲ - نکته بعدی بروز کردن احکام دینی بود، ایشان گفت بر فرض احکام را هم بروز کنیم، ۵۰یا ۱۰۰ دیگر چکار کنیم؟ بی فایده است. که منطقی است. با توجه به این که ایشان گفت احکام مال همان جامعه عربستان بود و مربوط به همان زمان است، 

۳- نکته آخر ایشان معترض بود که اخلاق ما مردم، توجیه گر است. او مردم را گربه مرتضی علی خواند. اخلاق ما مردم ، استبدادی است…. یعنی بازهم تقصیر همه توجیه گری ها اخلاقی و ضد اخلاقی، استبدادی و غیره بار گردن مردم کرد!!                        

اما نگفت : 

که این اخلاق توجیه گر دینی از کجا سرچشمه گرفته است ، جز فتواها و روایاتی که آخوندها در طول ۱۴۰۰ سال ساخته اند و بخورد خلق الله داده اند؟  

از همان زمان که کشور گشایی اسلامی مهم ترین هدف مسلمانان شدو از جمله امامان شیعه. این دعای امام چهارم شیعیان است نسبت به همان حکومتی که پدرش را کشت، حکومت بنی امیه:

https://t.me/gozaresh1395/3144

و این فحاشی امام ششم شیعیان است بر علیه کسانی که با حکومت عباسیان به معارضه بر خواستند:

https://t.me/gozaresh1395/3368

این دستخوش پیامبر اسلام به یک قاتل حرفه ای :

https://t.me/gozaresh1395/3876

و  این هم از خدعه پیامبر : 

https://t.me/gozaresh1395/3868

و چرا آقای خمینی خدعه نکند؟ 

 ایشان یادش رفته است که به  علت نیازهای سیاسی، پیامبر اسلام در فتح مکه خانه ابوسفیانی را که همین آخوندها به او فحش می دهند، پناگاه قرار داد اما آن شاعر بیچاره را که از سر صدق وصفا هجوش کرده بود، دستور قتلش را داد. 

دو کنیز عبدالله بن خطل: نام آنان قریبه و فرتنا بود.[۳۲] این دو کنیز آوازه خوان بودند و پیامبر(ص) را با ترانه‌های خود هجو می‌کردند، یکی از آنان اسلام آورد ولی دیگری کشته شد.[۳۳]

http://fa.wikishia.net/view/%D9%81%D8%AA%D8%AD_%D9%85%DA%A9%D9%87

آیا این حکمرانی نیست ؟                                                                                                                                  از این دست فراوانند که چنین اخلاق هایی را پرورش و رشد دادند. و چه کسانی سلطان محمد خدابنده را تشویق کردند که بر پیشانی سنیان مهر داغ نهند تا از شیعیان شناخته شوند؟ 


این اخلاق های توجیه گر - که مردم را گربه مرتضی علی می خواند -  متعلق به صنفی بوده که در طول تاریخ ایران بنام روحانیون شناخته شده اند چه پیش از اسلام و چه پس از اسلام در ایران در طول ۱۴۰۰ سال و بویژه از زمان قدرت یاقتن روحانیون شیعه که توجیه گر هر گونه ستم و استبداد بوده اند. این هم یکی دیگر از سر سلسله فقیهان شیعه ملا محمد باقر مجلسی :

https://t.me/gozaresh1395/3821

باضافه این ۴۰سال که مردم جز توجیه، دروغ، کشت و کشتار، دزدی …. چیزی ندیدند.  

ایشان همه ی اینها و صدها نمونه آن را نادیده می گیرد و همه را به گردن مردم و اخلاق مردم می اندازد ، این است که   باید گفت : 

آخوند، آدم نیست!

زیرا:

 آخوند، آخوند است.



طرح های ممکن جمهوری اسلامی!

واقعیت یافتن یک پیش بینی!

و یک پیش بینی دیگر!!

در پی کاهش جمعیت از سال ۹۳، حاکمان جمهوری اسلامی ترفندهایی برای ازدیاد جمعیت بکار بردند بویژه از زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد بی آن که بفهمند کاهش جمعیت نتیجه سیاست های خودشان است. این ترفندها عبارتند بودند از :

۱- تشویق رسمی رهبر جمهوری اسلامی برای بچه دار شدن در صحبت با خانم ها

۲- جایزه یک میلیون تومانی به نوزادان 

۳- ممنوعیت وازکتومی مردان

۴- و جلوگیری از ورود  و تبلیغات  رسمی و آزاد وسایل  و داروهای ضد حاملگی در داروخانه ها و در صورت لازم بکارگیری قوه قضائیه و نیروی انتظامی :

که این سیاست های ناکارآمد در وبلاگ بسته شده « حافظه تاریخی » بررسی شد، و پیش بینی شد که:

«و شاید اگر همه ی این ها کارگر نیفتاد، فرستادن بسیجی و پاسدارابه خانه ها برای مجبور کردن مردم به مراسم بچه دار شدن!!!! »

https://hafezehtarikhi.blogspot.com/search?q=%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D9%85+%D8%A8%DA%86%D9%87

و اکنون آن پیش بینی- در سال ۹۳ - به واقعیت نزدیک می شود :

 حجت‌الاسلام ادریسی، سردبیر نشریه سراج طی پیشنهاداتی برای دولت و مجلس قوانینی برای ازدواج نوشته، که در بخشی از آن آمده است: اگر کسی بعد از سن ۲۸ سالگی از ازدواج امتناع کرد از او ربع درآمد کسب و کار و صنعت یا مالیات از تجارت او گرفته می شود و به آنها که می خواهند ازدواج کنند و گرفتار فقر هستند داده می شود. به افرادی که اختیاری ازدواج می‌کنند زمین و مسکن داده شود

https://aftabnews.ir/fa/news/654706/%D8%B7%D8%B1%D8%AD%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC-%D8%A7%D8%AC%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D8%A7-%DB%B2%DB%B8-%D8%B3%D8%A7%D9%84%DA%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF


با توجه به سیاست های کلان جمهوری اسلامی به نظر نمی رسد که این نقشه نیز کارساز شود. بنابراین خط آخر را ممکن است شروع کنند :

تعدادی زن از دیگر کشورها وارد کنند و از پاسداران و نیروهای حلقه بگوش ولایت در میانشان بیاندازند همچون قوچان  قدرتمند در بین گله میشان ، تا از این زاد و ولد،  نیروهای وفادار برای حکومت مستضعفان جهان - که به گفته آقای خامنه ای اولیاء دین هستند - سر و سامان بیشتری بگیرند و آماده شهادت  برای برقراری حکومت این   مستضعفان بر جهان باشند! بویژه این که بتازگی به فرزندان مادران غیر ایرانی ، شناسنامه ایرانی هم می دهند!!

یادمان باشد که نیروهای استخدام شده از افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، کشورهای عربی دیگر کارساز نیستند چون شناسنامه ایرانی ندارند.     

***********

عذر خواهی از تمام زنان دنیا بابت این پیش بینی بر اساس دیدگاه جمهوری اسلامی نسبت به زنان.  توکا نیستانی دیدگاه روحانیت و جمهوری اسلامی را در این کاریکاتور به خوبی نشان داده شده است،

https://iranwire.com/fa/features/693



بهانه ای برای پوشاندن نا برابری حقوقی!


در سایت تلگرام  «  انجمن آسیب شناسی ایران  »‌ نوشته های بقلم سردار فتوحی منتشر شده است. 

https://t.me/iranianspa/7037

البته مقاله در سایت  « انجمن علمی  آسیب شناسی ایران » با این نشانی :

http://iranpath.org/

وجود ندارد. به نظر می رسد این سایت تلگرام با آن سایت علمی ارتباط مستقیمی نداشته باشد. توجه به  این مطلب از این نظر مهم است که  مواظب اسامی مشابه باشیم!

پیشنهاد می کنم پیش از خواندن بقیه این نوشته، نوشته ایشان را - که نشانی اش در بالا داده شد - بخوانید تا حال و هوای کار دستتان بیاید.


نویسنده با یک مقدمه طولانی در باره نجس های هندی شروع می کند. و به این نتیجه می رسد که کشته شدن خانم آسیه پناهی به علت نداری و طبقه پایین بودن، بوده است چرا که « ویلاهای غیر قانونی لواسان » که متعلق به قشر حاکم است تخریب نمی شود. 

کاملا درست می گوید اما نمی گوید :

این فاصله بزرگ طبقاتی نتیجه چه حاکمیتی است! آیا فقط شهرداری مقصر است یا سیستم سیاسی حاکم که چنین وضع اسفناکی را بوجود آورده است. 

پس از جا انداختن این مسئله می رود سراغ رومینا اشرفی و فمنیست ها! که این طبقات بالای جامعه بودند که کشتن رومینا را بسیار بزرگ کردند! و این طبقات کشته شدن آسیه پناهی را به فراموشی سپردند!

و به این ترتیب  با هوشیاری می خواهد جهت گیری احساسات مردم را نسبت به حاکمیت موجود، به سوی تقابل طبقاتی تغییر جهت دهد!

در این مورد هم شاید حق با نویسنده باشد،ولی نویسنده توجه نمی کند که : 

کشتن رومینا بر مبنای نظام اعتقادی است که جمهوری اسلامی را بوجود آورده است و آن نابرابری حقوقی زن و مرد است. تا جایی زنان را نیمه انسان می داند. و حق تصمیم گیری مستقل آنان را به رسمیت نمی شناسد. و همین نظام نیز نظام طبقاتی موجود را  رشد داده و بر آن سوار است که آسیه پناهی را می کشد و ککش هم نمی گزد. 


رومینا را پدرش می کشد بر اساس قوانینی که در اسلام وجود دارد اما آسیه را سازمانی می کشد که بقول نویسنده زیباسازی شهری را برای طبقات مرفهمی بوجود می آورد که حاصل حاکمیت جمهوری اسلامی اند. 

اما چرا نویسنده  نابرابری حقوقی زن و مرد را در جمهوری اسلامی  که باعث این جنایات می شود  فراموش کرده است؟ 

دقیقا به این دلیل که نظام اسلامی بر پایه این نابرابری بوجود آمده است. 


اگر این برابری بوجود آید انوقت اثری از نظام اسلامی باقی نمی ماند و این طبقات نوخواسته  زیر نظر افکار عمومی با آزادی مطبوعات و شفاف سازی  نمی توانند  بوجود آیند تا مرگ آسیه را کم اهمیت جلوه دهند.


فهم جمهوری اسلامی از خیام!


امروز ترا دسترس فردا نیست 

واندیشه فردات به جز سودا نیست 

ضایع مکن این دم ار دلت شیدا نیست 

کاین باقی عمر را بها پیدا نیست 

آمارهای جمهوری اسلامی نه برای مردم قابل قبول است و نه برای دنیا!

به این دو آمار توجه کنید:

۱-  

وزیر کشور پس از ۶ ماه ، آمار جان باختگان اعتراضات آبانماه را بین  ۲۰۰ تا ۲۲۵ نفر اعلام کرد! 

https://t.me/gozaresh1395/7222 

یعنی  برای حکومت  ۵ نفر بیشتر یا کمتر کشتن مهم نیست. مهم این است که یک آماری داده شود!                                                                    

همه ی این جان باختگان توسط همین حکومت از صحنه بیرون برده و دفن شده اند!

حکومتی که اینان را جمع آوری کرده و دفن کرده، چگونه است که آمار دقیق  آن را ندارد؟

۲ - آمار اقتصادی !

نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه :

الف در آمدهای نفتی ما در سال ۹۸،  به ۸.۹ میلیارد دلار رسید !

ب - همتی رئیس بانک مرکزی :

در آمدهای نفتی ما در سال ۹۸، کمتر از ۲۰٪ سال ۹۰ بوده است . یعنی  ۲۱ میلیارد دلار

https://t.me/IranNews/44820

این اختلاف آمارها توسط یک نفر - وزیر کشور - در مورد کشته شدگان آبان ماه و اختلاف درآمد توسط دو مسئول اصلی درآمدهای کشور به چه دلیل است ؟

برای گیج کردن مردم و نه خودشان! خودشان هم بخوبی از تعداد جان باختگان، سر به نیست شدگان، بازداشت شدگان هر هفته در کشور خبر دارند  و هم از یک ریال درآمدها کشور از راه های گوناگون!

و می دانند نتیجه اش این می شود که :

نه مردم به آمارشان اعتبار می دهند و نه محافل بین المللی، و این بزرگترین زیانی است که جمهوری اسلامی به خودش می زند!

اما  : 

حاضرند این بی اعتباری را داشته باشند و دستشان برای چپاول باز باشد تا شفاف باشند و دستشان زیر سنگ نگاه و توجه مردم! زیرا :

امروز ترا دسترس فردا نیست….



  

آتئیسم و روحانیت!


آتئیست کیست ؟ 

آدم بی خدا؟ ضد خدا؟ خدا نشناس ؟ 

آتئیست یک واژه انگلیسی است که تعریف ساده اش این است:


a person who disbelieves or lacks belief in the existence of God or gods


https://www.merriam-webster.com/dictionary/atheist

کسی است که اعتقاد به خلقت توسط خدا یا خدایان ندارد. 

می بینید که آتئیست  نه ضد خدا و نه خدانشناس است، بلکه :

تعریف ساده اش می شود: بی اعتقاد به وجوب خدا برای خلقت!

درنگ کنید: بی اعتقاد به مقوله ای فقط بنام « خالق »‌!

در دبیرستان یک قانون شیمی را خوانده ایم:

قانون ثبات جرم وانرژی را،که کاشف آن لاوازیه است. این قانون می  گوید:

مقدار انرژی و ماده درجهان ثابت است، نه بوجود می آید و نه از بین می رود، فقط شکلش تغییر می کند. یعنی : 

 انرژی به ماده تبدیل می شود و ماده به انرژی!

پس، ماده و انرژی  خالقی ندارد. چون نه بوجود آمده و نه از بین می رود. بلکه فقط بهم تبدیل می شوند!

بی خدا، کاری به خداباوری من و شما ندارد. با کسی هم سر جنگ بخاطر خدا ندارد. 

بی خدا، کسی است که مشکلات و مسائل خودش را بدون توجه به دعاها، و فقط از راه علمی حل و فصل می کند و امیدش جز به دانش نیست. منتظر نمی شود تا دعاهایش مستجاب شود یا نشود. 

حالا فکر می کنید آتئیست هستید یا نه؟

ما هم با وجود اعتقاد به خدا، و انجام فرایض مذهبی، وقتی منتظر نتیجه دعا و نذر ونیاز می نشینیم که چاره کارو مشکلاتمان را نمی دانیم!! و اگر بدانیم : 

دست به دعا برای رفع حاجاتتان بر نمی داریم و دست به دامان انواع روایات ساخته و پرداخته نمی شویم. پس: 

تا وقتی نادان هستیم  و یا امکانات  برای حل مشکلات زندگیتان  کم است، به دعاها و نذر و نیازها پناه می بریم. موفق باشید!!!


حتا اگر آتئیست هستید: 

از دست آخوندها نمی توانید فرار کنید!! این هم خبری که البته مربوط به دو سال پیش است :

کلیسای آتئیست ها در سیاتل امریکا!!


https://www.economist.com/erasmus/2018/05/16/the-elusive-phenomenon-of-churches-without-god

لابد فکر می کنید اینهاکه به خدا اعتقاد نداشتند، در کلیسا چکار می کردند؟

در موضوعاتی که درگیرش بودند، حرف می زدند:

مسائل اخلاقی که با آنها درگیرند. مسائل سیاسی و اجتماعی

این نشان می دهد که موضوع اصلی برای روحانیت در همه جا، گرم بودن بساط کلیسا،مسجد ، صومعهاست و نه مذهب!

البته انتخاب اول آنها مذهب است چون حداکثر خرافات را می توانند رواج دهند و مردم را فریب دهند. اما وقتی مردم دیگر به حرف های قدیمی آنها توجه نکنند، حاضرند به هر راهی که مردم بروند، لنگان لنگان دنبال مردم بروند تا هر طور شده مردم کلیسا، مسجد ،صومعه، کنیسه،آتشگاه ، ورا فراموش نکنند تا: 

 زندگی اینها بچرخد.