گام های تاریخ

اجتماعی - تاریخی

گام های تاریخ

اجتماعی - تاریخی

یک دروغ بزرگ تاریخی !



تاریخ صدر اسلام  (‌ ۱۳ ) 


توجه !‌ تکه های کوتاهی از تاریخ صدر اسلام ویژه سایت تلگرامی است، اما این یکی طولانی تر است. به همین علت در اینجا منتشر می شود. 



نامه پیامبر اسلام به خسروپرویز!


دروغ بزرگ تاریخی!


دروغ بزرگ راویان عرب که توسط تاریخ نگاران اسلامی تکرار شده!


مشهور است که پیامبر اسلام نامه ای به خسروپرویز نوشته  و بقیه داستان. این گزارش دروغ عربی چنان در تاریخ ما جا افتاده است که حتا محقق ارزشمندی زنده یاد دکتر عبدالحسین زرین کوب بی شک آن را نقل کرده است البته با تناقضی در نوشته اش که خودش متوجه نشده است.


«  یزدگرد در دومین سال سلطنت خویش در مرزهای غربی و مجاور تختگاه خودش با تهدید اعراب - تاخت و تاز سرکره ه های قبایل - در گیری پیدا کردکه این بار محرک آنها نشر آئین تازه ای به نام اسلام در بین اقوام مجاور بود. تا آن زمان بیست و پنج سالی از پیدایش اسلام در سرزمین اعراب می گذشت و تیسفون هنوز تقریبا چیزی در این باب نشنیده بود و یا جدی نگرفته بود. در واقع مقارن سال هایی که بین سقوط خسرو پرویز و جلوس یزدگرد گذشت، اسلام به عنوان یک قدرت قابل ملاحظه در حوادث عصر مطرح شده بود… این قدرت … در مدت بیست و سه سالی که پایان آن مقارن جلوس یزدگرد سوم ( ۶۳۲ ) بود بالا گرفت… شارع آن … به پادشاهان عصر - از جمله خسروپرویز را  - با ارسال نامه و پیام به متابعت آن دعوت کرده بود »


کتاب روزگاران - عبدالحسین زرین کوب - ص ۲۵۵


تناقض نوشته در این است که در ابتدای پاراگراف می گوید تا زمان روی کار آمدن یزدگرد « بیست و پنج سالی از پیدایش اسلام … می گذشت و تیسفون هنوز تقریبا چیزی در این باب نشنیده بود و یا جدی نگرفته بود » 


یعنی ایشان در این که دربار ساسانی چیزی از اسلام شنیده یا نه ، مشکوک است!!


و بعد می نویسد پیامبر اسلام به خسرو پرویز نامه نوشته بود!! 


چگونه است که نامه پیامبر به خسرو پرویز رسیده باشد، اما دربار ساسانی از اسلامی بی خبر باشد؟ 


فقط اشارتی بود از یک دروغ تاریخی که به صورت یک واقعیت در ذهن ما جا انداخته شده است. 



 به تاریخ های رویدادها توجه کنید: 


۱ - قتل خسرو پرویز : 


در روز ۲۴ فوریهٔ سال ۶۲۸ میلادی، خسرو پرویز، از سلطنت خلع شده و محبوس گردید… پس از پنج روز حبس، خسرو پرویز در زندان به دست مهرهرمزد پسر مردانشاه، به قتل رسید.[۱۲]


یعنی در تاریخ ۲۹ فوریه ۶۲۸ میلادی کشته شده است. 


با توجه به برابری تاریخ ها، آن تاریخ برابر است با: 


 هفدهم شوال سال ششم قمری . 


یادتان باشد که شوال دهمین ماه سال قمری است که در اخرین پاراگراف بکار می آید!


۲ - تاریخ نوشتن نامه پیامبر:


«‌ پس از پیمان صلح حدیبیه خاطر رسول خدا صلی الله علیه و آله از سوی مشرکین مکه آسوده شد. به همین دلیل فرصت را غنیمت شمرد و با زمامداران وقت سرزمین‌های همسایه و رؤسای قبایل و رهبران مذهبی مسیحی مکاتباتی را آغاز فرمود و دین خود را به ملل زنده جهان عرضه داشت » 


http://daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?page=%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85%D8%A8%D8%B1+%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D9%85+%D9%88+%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%84+%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%B1+%D8%A8%D9%87+%D8%B3%D8%B1%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D9%85%D8%AC%D8%A7%D9%88%D8%B1&SSOReturnPage=Check&Rand=0



صلح حدیبیه کی بود؟ 


سال ششم قمری در ذی الحجه. ( آخرین ماه قمری در سال ششم ) . به شماره ۸ مراجعه کنید.


« 

روایت ابن اسحاق: رسول خدا- صلّى اللّه علیه و آله- پس از غزوه بنى- مصطلق، ماه رمضان و شوّال را در مدینه بود و در ماه ذى‌ قعده به قصد عمره بى ‌آن که جنگى در نظر داشته باشد آهنگ مکّه کرد. »


http://wiki.ahlolbait.com/%D8%B5%D9%84%D8%AD_%D8%AD%D8%AF%D9%8A%D8%A8%D9%8A%D9%87


با این برابری تاریخ ها خسروپرویز وقتی کشته شده - ۱۷ شوال سال ششم  - که پیامبر از مدینه برای رفتن به مکه هنوز بیرون نرفته بوده است!!


اگر هم  از کشته شدن خسروپرویز بی خبر بوده و - بعد از صلح حدیبیه  -  نامه نوشته، معلوم نیست آن داستان های پاره کردن نامه و غیره از کجا سرچشمه گرفته است. حتا پیامبر در این مورد دروغ گفته است. این هم شاهد تاریخی اش :


دروغ گویان تاریخی چنین نوشته اند: 


  • خسرو پرویز به حاکم یمن نوشت که دو نفر از افسرانش را برای دستگیری پیامبر روانه مدینه کند. پیامبر در دیدار با آن دو افسر، آنان را دعوت به اسلام کرد و فردای روزی که با آنها دیدار داشت به آنان فرمود:«پروردگار جهان مرا آگاه ساخت که دیشب 7 ساعت پس از غروب، خسرو پرویز به دست پسرش شیرویه کشته شده و پسرش بر تخت سلطنت نشسته است.» (شب سه شنبه دهم جمادی الاولی سال 7 هجری) »


http://daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?page=%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87+%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85%D8%A8%D8%B1+%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D9%85+%D8%A8%D9%87+%D8%AE%D8%B3%D8%B1%D9%88+%D9%BE%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B2%D8%8C+%D9%BE%D8%A7%D8%AF%D8%B4%D8%A7%D9%87+%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86&SSOReturnPage=Check&Rand=0


جمادی الاول ماه پنجم سال قمری است.  باین ترتیب خدای پیامبر هفت ماه و بیست و سه روز دیرتر خبر کشته شدن خسروپرویز را به پیامبرش می دهد!! با ساعت دقیقش!!!


قبلی :


https://t.me/gozaresh1395/3007



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.