گام های تاریخ

اجتماعی - تاریخی

گام های تاریخ

اجتماعی - تاریخی

چهارده به تو!


با سلام 


امیدوارم سال نو را با خوشی آغاز کرده باشید. من هم بنا بر راهنمایی جناب خیام، کوشیدم که یکی دو هفته ای بدور از هر جنجال اجتماعی باشم که خیلی موفق نشدم چرا که ترک عادت موجب مرض است!! 


البته فرصتی نبود که وبلاگ ها را بخوانم و از نظرات گوناگون بهره گیرم، اما به همت بنیانگزاران تلگرام می شد از اندیشه و لطیفه های دیگران استفاده کرد و من هم یکی دو مطلب نوشتم در مورد انتخابات پیش رو که تقدیم می شود، خواندن نظرات و مطالب وبلاگ ها را می گذارم برای وقت مناسب بعدی. 



۱ -  لولوی انتخابات ریاست جمهوری ولایت مطلقه فقیه!


مقوله « لولو»‌ چیزی ترسناک را در ذهن بچه های قدیم مجسم می کرد که ظاهرن ساخته و پرداخته ی والدین برای ترساندن بچه هایی بود که به حرف نمی کردند. به مشتقات این « لولو » کاری ندارم. 


اما وقتی چند سال پیش کتاب « زردهای سرخ » را در مورد انقلاب چین می خواندم، از قبیله ای نام برده بود بنام « لولو »‌ در جنگلی در غرب چین و شرق افغانستان که مردمانش به آدم خواری در گذشته های دور مشهور بودند. از همه ی آن کتاب فقط این قسمتش یادم مانده چرا که با ذهنیت بچگانه ام هم سو شده بود. 


اکنون این « لولو » به شکل « سید خراسانی » در جمهوری ولایت مطلقه فقیه آرام آرام ظاهر می شود که واقعن آدم خوار هم هست، چرا که مجری قتل های زندانیان سیاسی سال ۶۷ و آباد کننده ی قبرستان خاوران تهران :

حاجی ابراهیم رئیسی نماینده ولایت مطلقه فقیه در آستانقدس رضوی!


ظاهرن حاکمیت ولایت فقیه به این نتیجه رسیده که با مطرح کردن ابراهیم رئیسی، مردم را از نرفتن به پای صندوق انتخابات بترساند که از ترس « بدتر » برای انتخاب « بد » بپای صندوق روند تا از کاهش شدید آرای مردم جلوگیری شود. 


این هم سخنان آقای باهنر : 


«  

برخی ممکن است بگویند چه تفاوتی دارد که چه کسی انتخاب شده و نام چه فردی از صندوق های رای بیرون بیاید؛ اما باید گفت صرف نظر از پرداختن به مسائل ارزشی باید دانست که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و از زمانی که رئیس جمهور در کشور ما رئیس واقعی قوه مجریه شده است، روسای جمهور فعال در کشور به جز شهید رجایی، مرحوم هاشمی رفسنجانی، آقایان خاتمی، احمدی نژاد و روحانی بوده اند؛ اما آیا کسی می تواند ادعا کند که هر یک از این روسای جمهور با دیگری تفاوتی نداشته است.


هم از نظر مردم و هم از نظر فعالان سیاسی حتما هر یک از روسای جمهور با دیگری فرق داشته است و به جرات می توان گفت که تفاوت های اساسی هم داشتند. » 


کسی تفاوت های فردی این آقایان را منکر نمی شود اما آقای باهنر که جا پای رهبر جمهوری ولایت مطلقه فقیه می گذارد فراموش می کند که  همه ی این آقایان مجری سیاست های کلی نظام بوده اند که طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی مسئول مستقیم آن شخص رهبر جمهوری ولایت مطلقه است و وضع امروز نتیجه ی سیاست های داهیانه ی ایشان است!


http://www.khabaronline.ir/(X(1)S(xi1btjqmeb3vnlqzmopk2ouh))/detail/649363/Politics/election



 باهنر فراموش کرده است که بتازگی چنین گفت :

« 

در طول استمرار حرکت نظام مردم‌سالاری دینی از غیبت چند حزب بیمناک هستم. 


یا باید از مردم‌سالاری دینی‌اش خراطی شود


 یا از بخش دینی‌اش باید خراطی کنیم.    »


 

http://javanonline.ir/fa/news/837674/%D8%A8%D8%A7%D9%87%D9%86%D8%B1-%D8%B4%D8%A7%D9%8A%D8%AF-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%D9%8A-%D8%A8%D9%8A%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D9%8A%D9%83-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%D9%86%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF-%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AF%D9%87%D8%AF



این سخن یعنی در انتخابات فرقی نمی کند که چه کسی رئیس جمهور شود زیرا وی مجرای سیاست های ولایت مطلقه فقیه است زیرا هیچ حزبی مستقل از نظرات ولایت مطلقه فقیه وجود ندارد تا در انتخابات شرکت کند.


--------------------------------------------


نشانی تلگرامی  :


https://t.me/gozaresh1395


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.