گام های تاریخ

اجتماعی - تاریخی

گام های تاریخ

اجتماعی - تاریخی

ز تعارف کم کن و بر مبلغ افزا


این خبر کوتاه را بخوانید : 



آیت‌الله صافی گلپایگانی:


 « بیمارستانی ویژه زنان در تمامی شهرها احداث شود »


http://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C-5/298849-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D9%87%D8%A7-


البته این سخن ایشان تنها نیست بلکه همه ی مراجع و روحانیون نیز بخشی از مردم هم چنین نظری دارند، 


ایشان و دیگر آیات عظام و همه ی روحانیت خبر ندارند که دولت جمهوری ولایی بودجه لازم برای تجهیز درمانگاه ها و بیمارستان های موجود را هم ندارد تا چه برسد به ایجاد بیمارستان های زنان. این هم دو خبر در این مورد: 


۱ - « دختر ۹ ساله ی دهدشتی به علت مجهز نبودن آمبولانس به امکانات پزشکی جان داد 


http://tajavozmamnoo.blogfa.com/post/961


۲- و نیز بسیاری از مردم ناتوان در پرداخت هزینه های بیمارستان اند. 


یک سایت خبری مدعی شده است؛ یک زن حامله در بیمارستانی در شهرستان سلماس از توابع استان آذربایجان غربی که به تشخیص دکتر باید با عمل جراحی فرزند خود را به دنیا می‌آورد، به خاطر نداشتن هزینه‌های عمل مجبور به زایمان طبیعی شد و جان خود را از دست داد.


به گزارش ایسنا، «روز نو» با انتشار این خبر نوشت: همسر این زن حامله به اسم «ولی» یک کارگر روزمزد است که می‌گوید بیمارستان برای عمل جراحی همسرش از وی هزینه میلیونی خواست و وقتی به آنها توضیح داده که از عهده تامین چنین هزینه‌ای برنمی‌آید، همسرش را مجبور به زایمان طبیعی کردند که در بحبوحه تولد نوزاد، جان خود را از دست داد.


این کارگر روزمزد که در بخش ساختمانی کارگری و مزد ناچیزی دریافت می‌کند، تاکید دارد که مسئولان بیمارستان توجهی به وضعیت بد مالی او نکرده و گفته‌اند که صرفا در ازای پرداخت هزینه مورد نظر حاضر به عمل همسرم هستند و با شروع درد زایمان وقتی موفق به تامین این هزینه نشدم آنها بی‌رحمانه همسرم را مجبور به زایمان طبیعی کردند و او را کشتند.


بر اساس این گزارش، خانواده این زن از بیمارستان شکایت کرده‌اند.


http://alef.ir/vdccpiqi12bqo08.ala2.html?292453


چه می شد اگر آیات عظام با استفاده از دریافت های شرعی دولت جمهوری ولایی را در تجهیز بیمارستان های موجود یاری می کردند و یا امکانات درمانی لازم را برای کم درآمدهای جامعه ؟


برای این که ببینید آیات عظام و در راسشان شخص ولی فقیه چه مبالغی را باید به خزانه دولت بریزند که نمی ریزیند  « مجرمان مالیاتی کشور » اگر نخوانده اید از بالای صفحه دانلود کنید. 


و این هم نیاز کشور به تخت های بیمارستانی :


سلامت نیوز: معاون درمان وزیر بهداشت گفت: در بخش دولتی به ازای هر هزار نفر یک تخت بیمارستانی داریم. برای پاسخ‌دهی مناسب به بیماران، به ۶۰ هزار تخت جدید نیاز داریم. در همین راستا بیمارستان‌ها برای توسعه تخت‌های بیمارستانی به ۵ گروه تقسیم

وی افزود: در حال حاضر در بیمارستانهای دولتی به ازای هر هزار جمعیت، یک تخت بیمارستانی وحود دارد و در دو بخش دولتی و غیر دولتی، 1.5 تخت به ازای هر هزار نفر وجود دارد.


http://www.salamatnews.com/news/147477/%DB%8C%DA%A9-%D8%AA%D8%AE%D8%AA-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%B2%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D8%B1-%DB%B1%DB%B0%DB%B0%DB%B0-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C


دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، هزینه احداث هر تخت بیمارستانی را حداقل ۴۵۰ میلیون تومان اعلام کرده است


http://www.mehrnews.com/news/2863232/%D9%88%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AA%D8%AE%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%B1-%D8%AA%D8%AE%D8%AA-%DB%B4%DB%B5%DB%B0-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D9%86


به این ترتیب برای ساخت و تجهیز بیمارستان لازم برای کشور: 


۴۵۰۰۰۰۰۰۰* ۶۰۰۰۰  = ۲۷۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ بیست و هفت هزار میلیارد تومان نیاز است و این  یک سوم مالیاتی است که آیات عظام و ولی فقیه باید بابت مالیات به دولت بپردازند که نمی پردازند.

نظرات 2 + ارسال نظر
خانم اردیبهشتی شنبه 4 مهر 1394 ساعت 09:38 http://mayfamily.blogsky.com

سلام
مدت هاست فهمیده ام جان انسان ها ارزشی ندارد آن چیزی که مهم است این است که اسلام به خطر نیوفتد!!!

پسندیده جمعه 13 شهریور 1394 ساعت 22:15 http://kor-30.blogsky.com/

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
به نظرم شما به شدت دارید غیر فرا قانونی حرف میزنید
یعنی انگار یک سری گزاره و یک سری رفتار رو دیدید و با برداشتن
یک کتاب حقوقی ، مشغول خط کش گذاشتن بر اون رفتارها و
گزاره ها طبق اون کتاب ، هستید
اشکال اول اینکه
اصل چهارم - کلیه قوانین و مقررات مدنی ، جزائی ، مالی ، اقتصادی ،اداری ، فرهنگی ، نظامی ، سیاسی و غیر اینها باید براساس موازین اسلامی باشد. این اصل بر اطلاق یا عموم همه اصول قانون اساسی و قوانین و مقررات دیگر حاکم است و تشخیص این امر برعهده فقهای شورای نگهبان است .

خب اگه یه فقیهی که موازین اسلامی رو استنباط میکنه
به این نتیجه رسید که یه رفتاری کنه آیا به نظر شما باید
حقوق مطابق اون مستنبطات باشه یا مستنبطات مطابق حقوق باشه ؟
حتی در زمان شاه هم مجتهدین مصونیت داشتند این نه از
باب ترس از مجتهدین هست نه
چرا که اعدام کسانی مثل شیخ فضل الله رخ داده
به نظرم این مصونیت بنابر این فراقانونی و یا مبنی بودن( پایه و اساس بودن) فتاوا بر حقوق موضوعه و جعلیه هست
پس اگر فقیهی استنباط کرد که باید وجوهات رو در جائی دیگه
خرج کنه ، باید اینکارو کنه و غیر این بر او حرامه
اشکال دوم :
در ذیل عنوان مجرمان مالیاتی گفتید :
و بطورکلی همه ی کسانی که از تولید، توزیع ، خدمات و نظارت ثروت ( ارزش افزوده ) می آفریده اند - بخش اصلی مالیات را بر دوش داشته اند.
وجوهات هیچ یک از اینها نیست
بلکه توزیع هم نیست چرا که توزیع صرفه یعنی فقط تقسیم میشه نه اینکه تقسیم با سود باشه
و اصلا نکته ای که شما فراموش کردید اینه که وجوهات مردم آخرین مرحله ی اعمال قوانین بر اونه
یعنی یک نفر پول گندمی که مالیات ازش کم شده به مراجع میده
و معنی نمیده مراجع به صرف توزیع اون مالیات بدن
و اصلا این یک قاعده است چیزی که قانونی برش اعمال شده
بدون علت و سبب دیگه ، قانون دوباره بر اون اعمال نمشه
مثلا کسی که یه بار جرم کرده و اعمال قانون شده دیگه اعمال نمیشه
و نکته ای که باید راجع به اون جمله که از امام خمینی نقل کردید بگم :
اتفاقا این چیزی که نقل کردید موید عدم پرداخت مالیاته
بله اگه همه خمس و زکات و وجوهات شرعیشون رو میدادن دیگه مالیات گرفتن اصلا لازم نبود و اصلا حکمت این وجوهات
همون علت و دلیل مالیاته
و ظاهرا آقایونی هستن که میگن مالیات چیه ، جامعه ی اسلامی باید با وجوهات بگرده اما وقتی پرداخت نمیشه باید چه کرد ؟
اما وقتی همه وجوهات نمیدن دولت با الزام قانون مالیاتی ، مالیات میگیره و اون عده ی کم دیگه لازم نیست پولشون رو بدن به دولت بلکه میدن به مراجع چون از اونا هم مالیات گرفته میشه
ضمن اینکه همون اشکال اول هم هست یعنی اومدیمو یکی از مراجع قائل به پرداخت وجوه شرعی به دولت نبود
علاوه بر اینکه همونطور که دریافت وجوهات با مراجع هست توزیع اون هم با نظارت و اتفاقا شدیدتر مرجع هست چرا که
وظیفه ی مرجع اینه که پول رو جائی که رضایت امام زمان علیه السلام هست خرج کنه که شاید در اینجا با دولت اختلاف داشته باشه
به هر حال اینا به ذهنم رسید
و درست نیست که مراجع رو تحت عنوان مذکور ببرید
امیدوارم به خاطر اینهمه وقتی که گذاشتم به حرفام فکر کنید
تشکر
خدانگهدار

سلام
با سپاس از این که وقت گذاشتید:
۱ - فرا قانونی حرف زدن عیبی ندارد چون خیلی از قوانین اشتباهند،
۲ - موازین با قوانین فرق می کند و به هر کس اجازه می دهد که برداشت خودش را داشته باشد.
۳ - اگر ولی فقیه و دیگر آیات عظام دولت جمهوری اسلامی را قبول دارند باید به مردم توصیه کنند که وجوهات را به این دولت بپردازند، حتا اگر مردم بازهم نپذیرفتند آقایان برای این که نشان دهند دولت جمهوری اسلامی را به رسمیت می شناسند خودشان وجوهات را به صندوق دولت بریزند.
۴ - گذشته از این بیشتر آقایان و آقا زاده ها دارای درآمدهای شخصی هم هستند که مالیاتش را نمی پردازند می گویی نه از خودشان بپرسید.
۵- همه ی افراد در برابر قانون برابرند، اصل بیستم و دوم
۶ - باضافه این که روحانیت بودجه اش را از دولت می گیرد پس باید دریافت های شرعی اش را به دولت بدهد نه این که هم از ملت بگیرد هم از درآمد دولت که آن هم از مردم است،

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.